Doorgaan naar hoofdcontent

Weekkalender peuter

Van een van mijn 'twitterouders', zoals ik ze noem, zag ik de weekkalender die ze heeft gemaakt voor haar kinderen om aan te geven welke dag het is en welke vaste activiteiten er door de week zijn(Bedankt, Eva).

Ik gebruikte het idee om zelf ook een weekkalender te maken. Elke dag een andere kleur en een toplaag van plastic. Je kunt natuurlijk ook alle losse dagen lamineren, maar ik heb geen lamineer-apparaat. Ik gebruikte overheadprojectvellen die ik nog had liggen om de dagen op te plakken.
 


Op kleine wasknijpertjes plakte ik het logo van het kinderdagverblijf en de foto's van de beide sets opa en oma, omdat die regelmatig oppassen. Op deze manier kan ik die nog verschuiven, want als de zeeman thuis is, hebben we geen opvang of oppas nodig op de dagen dat ik werk.

De foto van onze jongens knipte ik in een pijlvorm om aan te geven welke dag heb is.

Omdat het een plastic laag heeft kunnen we ook nog plaatjes met een plakbandje gebruiken, mochten er in de toekomst nog vaste dingen bij komen. Hopelijk helpt dit Lars om beter te weten welke dag het is, en wat er van hem verwacht wordt en meer rust te hebben in de vast indelingen.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Denim walvis knuffel

Het is geen geheim dat ik dol ben op denim, net als mijn grote helden van Turbonegro. Onze 'master bedroom' is zelfs helemaal in denim uitgevoerd.

Toen ik deze denim walvis tegenkwam op Pinterest kwam hij dus op mijn wensenlijstje terecht. Met meerdere kapotte spijkerbroeken in mijn stoffenvoorraad kon ik snel aan de slag. Ik gebruikte het patroon van Allmyfriendsareflowers (nog eens wat anders dan 'dead' ;-) ) met de geschreven en gefotografeerde tutorial van de Finse Mevrouw Walvis /  Valaan Villapaita die het origineel bedacht.

Het kostte slecht drie uurtjes en een volle zak kussenvulling en toen was het nieuwe vriendje voor ons derde jongetje af.

Geboorte-traktatie!

9 maanden wachten, maar op 5 januari was hij daar dan eindelijk; onze zoon Lars. En natuurlijk mag dat gevierd worden. Omdat ik aanstaande maandag de collega's ga verrassen met een bezoekje heb ik een kleine traktatie gemaakt. Nee, geen standaard beschuit met muisje, maar soesjes met witte chocolade en muisjes. Smullen!







Dekentje voor uk

In juli 2013 (ja, ja, ik weet het) kocht ik nieuwe katoen voor een dekentje, nadat ik het jaar ervoor een dekentje haakte voor het ledikant van L.. Ik was nog niet zwanger van D. en baby nummer 3 zat nog niet eens in de planning, kun je voorstellen. Maar nu, met bij 37 weken zwangerschap heb ik toch het plan opgevat gehaakte dekentje af te maken voordat baby nummer 3 geboren wordt. En jawel, alle vierkantjes zijn gehaakt. Ze zitten zelfs al allemaal aan elkaar. Het is nu een kwestie van de draadjes wegwerken. En poeh, wat heb ik daar een hekel aan. Maar goed, het houdt me van de straat zullen we maar zeggen.