Doorgaan naar hoofdcontent

Weekmenu week 44

Week 43 waren we een aantal dagen aan boord bij manlief, waardoor de weekboodschappen snel gedaan werden door zusje S. en we veel makkelijk en diepvries aten. Maar voor week 44 maken we weer een weekmenu.

De herfst heeft echt zijn intrede gedaan, dus dan is het wat mij betreft tijd voor pompoen. Ik vond een recept voor stoof met pompoen, wat me erg lekker leek. De overgebleven pompoen gaat dan zeker de soep in, waarvan ik het recept vorig jaar al op het blog zette. Waardoor ik voorlopig weer van allebei een voorraadje in de diepvries heb. In feite kook ik namelijk voor mezelf alleen, want de portie die onze peuter eet is niet noemenswaardig.

Het wordt ook weer echt tijd voor hachee. Ik gebruik daarvoor mijn moeders recept, wat zij weer heeft van de 'huishoudschool'. Ik zal het van de week op het blog zetten. Erbij eten we graag aardappelpuree en rode kool.

Voor de woensdag en vrijdag haal ik vaak iets makkelijks in huis, of ik haal iets uit de diepvries. Want als ik klaar ben met werken en de kinderen van het dagverblijf heb gehaald, is er meestal weinig tijd om nog (uitgebreid) te koken. Beide kinderen willen dan eten; en koken met een kind aan de borst vind ik erg riskant. Op mijn dinsdagse werkdag eten we, heel chique, mee met mijn ouders, omdat de kinderen dan ook daar zijn de hele dag.

Omdat alle peuters, inclusief die van mij, dol zijn op risotto maak ik weer eens risotto met spinazie en noten. Ik heb het originele recept van Allerhande, maar mijn eigen versie is zonder kookroom en met een scheutje soyaroom, regelmatig met verse spinazie, en met minder noten en kaas, want anders vindt peuter het minder lekker. Soms bak ik een stukje vis erbij, of een snitseltje.





Reacties

Populaire berichten van deze blog

Geboorte-traktatie!

9 maanden wachten, maar op 5 januari was hij daar dan eindelijk; onze zoon Lars. En natuurlijk mag dat gevierd worden. Omdat ik aanstaande maandag de collega's ga verrassen met een bezoekje heb ik een kleine traktatie gemaakt. Nee, geen standaard beschuit met muisje, maar soesjes met witte chocolade en muisjes. Smullen!







Denim walvis knuffel

Het is geen geheim dat ik dol ben op denim, net als mijn grote helden van Turbonegro. Onze 'master bedroom' is zelfs helemaal in denim uitgevoerd.

Toen ik deze denim walvis tegenkwam op Pinterest kwam hij dus op mijn wensenlijstje terecht. Met meerdere kapotte spijkerbroeken in mijn stoffenvoorraad kon ik snel aan de slag. Ik gebruikte het patroon van Allmyfriendsareflowers (nog eens wat anders dan 'dead' ;-) ) met de geschreven en gefotografeerde tutorial van de Finse Mevrouw Walvis /  Valaan Villapaita die het origineel bedacht.

Het kostte slecht drie uurtjes en een volle zak kussenvulling en toen was het nieuwe vriendje voor ons derde jongetje af.

Dekentje voor uk

In juli 2013 (ja, ja, ik weet het) kocht ik nieuwe katoen voor een dekentje, nadat ik het jaar ervoor een dekentje haakte voor het ledikant van L.. Ik was nog niet zwanger van D. en baby nummer 3 zat nog niet eens in de planning, kun je voorstellen. Maar nu, met bij 37 weken zwangerschap heb ik toch het plan opgevat gehaakte dekentje af te maken voordat baby nummer 3 geboren wordt. En jawel, alle vierkantjes zijn gehaakt. Ze zitten zelfs al allemaal aan elkaar. Het is nu een kwestie van de draadjes wegwerken. En poeh, wat heb ik daar een hekel aan. Maar goed, het houdt me van de straat zullen we maar zeggen.