Doorgaan naar hoofdcontent

Denim Biker-Jack

Toen nummer 4-2012 van Ottobre vorig jaar door de brievenbus viel sprong ik een gat in de lucht. Een echt biker-jack vanaf maat 92! Daar zat ik op te wachten voor mijn kleine man. Natuurlijk was maatje 92 toen nog toekomstmuziek, maar deze zomer en herfst is die maat zo langzamerhand wel meer van toepassing. 

Bikerjack


De aangegeven sweatertricot vond ik echter iets te 'soft' voor zo'n stoer jack, dus gebruikte ik 'rock 'n roll' denim. 


Oude jeans

En niet alleen dat maar ook nog compleet gerecycled, want hiervoor gebruikte ik twee oude jeans van mezelf. 
Naam flocken

Met ook nog een paar flockfolie details en wat sterretjes en een veiligheidsspeld is het helemaal rock 'n roll geworden voor mijn kleine stoere vent!


Denim jack

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Denim walvis knuffel

Het is geen geheim dat ik dol ben op denim, net als mijn grote helden van Turbonegro. Onze 'master bedroom' is zelfs helemaal in denim uitgevoerd.

Toen ik deze denim walvis tegenkwam op Pinterest kwam hij dus op mijn wensenlijstje terecht. Met meerdere kapotte spijkerbroeken in mijn stoffenvoorraad kon ik snel aan de slag. Ik gebruikte het patroon van Allmyfriendsareflowers (nog eens wat anders dan 'dead' ;-) ) met de geschreven en gefotografeerde tutorial van de Finse Mevrouw Walvis /  Valaan Villapaita die het origineel bedacht.

Het kostte slecht drie uurtjes en een volle zak kussenvulling en toen was het nieuwe vriendje voor ons derde jongetje af.

Geboorte-traktatie!

9 maanden wachten, maar op 5 januari was hij daar dan eindelijk; onze zoon Lars. En natuurlijk mag dat gevierd worden. Omdat ik aanstaande maandag de collega's ga verrassen met een bezoekje heb ik een kleine traktatie gemaakt. Nee, geen standaard beschuit met muisje, maar soesjes met witte chocolade en muisjes. Smullen!







Dekentje voor uk

In juli 2013 (ja, ja, ik weet het) kocht ik nieuwe katoen voor een dekentje, nadat ik het jaar ervoor een dekentje haakte voor het ledikant van L.. Ik was nog niet zwanger van D. en baby nummer 3 zat nog niet eens in de planning, kun je voorstellen. Maar nu, met bij 37 weken zwangerschap heb ik toch het plan opgevat gehaakte dekentje af te maken voordat baby nummer 3 geboren wordt. En jawel, alle vierkantjes zijn gehaakt. Ze zitten zelfs al allemaal aan elkaar. Het is nu een kwestie van de draadjes wegwerken. En poeh, wat heb ik daar een hekel aan. Maar goed, het houdt me van de straat zullen we maar zeggen.