Doorgaan naar hoofdcontent

Fruit en spelen

Het gebeurt nogal eens dat ik stiekem teveel fruit in huis haal. In de supermarkt zien niet alleen de peren er lekker uit, maar ook de kiwi's en de appels. En dan is het na een week of anderhalf ooit niet meer helemaal fris, maar zonde om het allemaal weg te gooien. Maar gelukkig er een oplossing in de vorm van de smoothie, de shake of de fruitmix, hoe je het ook wil noemen. En je kunt peren en appels ooit gerust in de blender gooien en invriezen (zonder te koken). 




Vanochtend vond Lars zijn kiwi's te bitter, en dan komt zo'n perenmoesje heel goed van pas. Kiwi's in de staafmixer, snel even de perenmoes in de magnetron ontdooid en erbij gevoegd en klaar is onze fruitmix! Who needs 'kant-en-klare-prakjes', dit is heerlijk! Lars en ik zijn allebei dol op smoothie's. Vooral met een rietje! Voor mezelf vind ik een scheut yoghurt erbij ook lekker, maar Lars krijgt al genoeg melkproducten binnen op een dag. 




En zo is vader-de man (in tegenstelling tot moeder-de vrouw) een paar dagen de deur uit voor een cursus van de zaak, en kunnen de kleine man en ik lekker samen spelen. Hij haalt weer een keer het oude spelletje uit de kast met de Pringles-bus dat ik een tijdje geleden maakte. Gleuf in de deksel en knopen erin (grote knopen, in verband met doorslipgevaar). Het idee 'jatte' ik bij Joel die een schoenendoos gebruikte, een doe-het-zelf vader met een super leuk blog. Heerlijke maandag!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Denim walvis knuffel

Het is geen geheim dat ik dol ben op denim, net als mijn grote helden van Turbonegro. Onze 'master bedroom' is zelfs helemaal in denim uitgevoerd.

Toen ik deze denim walvis tegenkwam op Pinterest kwam hij dus op mijn wensenlijstje terecht. Met meerdere kapotte spijkerbroeken in mijn stoffenvoorraad kon ik snel aan de slag. Ik gebruikte het patroon van Allmyfriendsareflowers (nog eens wat anders dan 'dead' ;-) ) met de geschreven en gefotografeerde tutorial van de Finse Mevrouw Walvis /  Valaan Villapaita die het origineel bedacht.

Het kostte slecht drie uurtjes en een volle zak kussenvulling en toen was het nieuwe vriendje voor ons derde jongetje af.

Geboorte-traktatie!

9 maanden wachten, maar op 5 januari was hij daar dan eindelijk; onze zoon Lars. En natuurlijk mag dat gevierd worden. Omdat ik aanstaande maandag de collega's ga verrassen met een bezoekje heb ik een kleine traktatie gemaakt. Nee, geen standaard beschuit met muisje, maar soesjes met witte chocolade en muisjes. Smullen!







Dekentje voor uk

In juli 2013 (ja, ja, ik weet het) kocht ik nieuwe katoen voor een dekentje, nadat ik het jaar ervoor een dekentje haakte voor het ledikant van L.. Ik was nog niet zwanger van D. en baby nummer 3 zat nog niet eens in de planning, kun je voorstellen. Maar nu, met bij 37 weken zwangerschap heb ik toch het plan opgevat gehaakte dekentje af te maken voordat baby nummer 3 geboren wordt. En jawel, alle vierkantjes zijn gehaakt. Ze zitten zelfs al allemaal aan elkaar. Het is nu een kwestie van de draadjes wegwerken. En poeh, wat heb ik daar een hekel aan. Maar goed, het houdt me van de straat zullen we maar zeggen.