Doorgaan naar hoofdcontent

Groenten-Quinoa taartjes

Op dit moment is het echt hip om te experimenteren met je keukengerei. Dat wil zeggen dat heel Pinterest vol staat met recepten die je kunt maken in je muffin bakblik. Niet alleen muffins, dat begrijp je. Vooral ook hartige gerechten zoals gebakken eieren, lasagne in hapklare brokken, kleine hartige taartjes, mini-pizza's of mini cakejes. En het tweede wat helemaal 'the bomb' is op dit moment is quinoa. De meeste recepten gaan mij iets te ver qua gezond, maar niet echt lekker. Maar toen ik een recept vond voor spinazie-quinoataart, besloot ik het aan te passen voor een zoetere versie met wortelen en broccoli. 

Quinoa-groententaartjes
Ingredienten: voor vier personen
1 kopje quinoa
gemalen chilipepers (naar smaak)
1/2 theel. rozemarijn
1 theel. peterselie
1 ui
1 teen knoflook
200 gram cottage cheese
1 stronk broccoli
1 bos waspeen
3-4 eieren
olijfolie

Werkwijze:
Kook de quinoa met twee koppen water 12 minuten (of conform gebruiksaanwijzing)
Snijd de wortel en broccoli fijn, en snipper de ui en de knoflook
Fruit de ui en de knoflook in wat olijfolie
Voeg de groenten toe en roerbak een paar minuten
Voeg rozemarijn, peterselie en chilipepers toe
Verwarm de oven voor op 175 graden Celcius
Doe de quinoa in een kom en meng met de groenten, cottage cheese en eieren



Doe het mengsel in het muffin bakblik (ik heb een siliconenvorm waar er maar 6 in kunnen, dus ik moest twee keer bakken)
Bak de taartjes 60-70 minuten tot ze goudbruin zijn en het ei is gestold



Voor Lars kook ik met zo min mogelijk zout, maar voor volwassenen kun je het natuurlijk op smaak brengen met zout, of de quinoa koken in bouillon. Ook kun je ook spekjes toevoegen of wat gerookte kipreepjes. Eet smakelijk!


Reacties

Populaire berichten van deze blog

Geboorte-traktatie!

9 maanden wachten, maar op 5 januari was hij daar dan eindelijk; onze zoon Lars. En natuurlijk mag dat gevierd worden. Omdat ik aanstaande maandag de collega's ga verrassen met een bezoekje heb ik een kleine traktatie gemaakt. Nee, geen standaard beschuit met muisje, maar soesjes met witte chocolade en muisjes. Smullen!







Denim walvis knuffel

Het is geen geheim dat ik dol ben op denim, net als mijn grote helden van Turbonegro. Onze 'master bedroom' is zelfs helemaal in denim uitgevoerd.

Toen ik deze denim walvis tegenkwam op Pinterest kwam hij dus op mijn wensenlijstje terecht. Met meerdere kapotte spijkerbroeken in mijn stoffenvoorraad kon ik snel aan de slag. Ik gebruikte het patroon van Allmyfriendsareflowers (nog eens wat anders dan 'dead' ;-) ) met de geschreven en gefotografeerde tutorial van de Finse Mevrouw Walvis /  Valaan Villapaita die het origineel bedacht.

Het kostte slecht drie uurtjes en een volle zak kussenvulling en toen was het nieuwe vriendje voor ons derde jongetje af.

Dekentje voor uk

In juli 2013 (ja, ja, ik weet het) kocht ik nieuwe katoen voor een dekentje, nadat ik het jaar ervoor een dekentje haakte voor het ledikant van L.. Ik was nog niet zwanger van D. en baby nummer 3 zat nog niet eens in de planning, kun je voorstellen. Maar nu, met bij 37 weken zwangerschap heb ik toch het plan opgevat gehaakte dekentje af te maken voordat baby nummer 3 geboren wordt. En jawel, alle vierkantjes zijn gehaakt. Ze zitten zelfs al allemaal aan elkaar. Het is nu een kwestie van de draadjes wegwerken. En poeh, wat heb ik daar een hekel aan. Maar goed, het houdt me van de straat zullen we maar zeggen.