Doorgaan naar hoofdcontent

Eten voor m'n kleine man

De eerste maanden van mijn kleine man stonden volledig in het teken van eten. Zijn eten wel te verstaan. Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven, waar ik vele uurtjes mee zoet was. Daarnaast was eten een van mijn favoriete bezigheden; gezond, lekker maar vooral veeeel, om op gewicht proberen te blijven (borstvoeding vroeg veel van mijn lichaam).

En nu staat weer veel in het teken van eten. Ik heb er lol in Lars zoveel mogelijk smaken te laten ontdekken. Brocolli, bloemkool en wortels gingen natuurlijk als eerste op het menu. Maar ook (zoete) aardappel, pastinaak en snijboon gaan er in als koek (als hij zou weten wat koek is). Nu zijn we, met zijn 7,5 maand, toe aan combinaties en het toevoegen van af en toe wat ei, vis of vlees. Maar groenten blijven favoriet...

Gegrilde paprika met bruine bonen
Ingredienten: voor circa 4 porties babyvoeding (7 maanden)
100 gram gedroogde bruine bonen
1 rode paprika
olijfolie

Werkwijze:
Week de bruine bonen minimaal 8 uur in koud water
Verwarm de oven voor op 200 graden Celcius
Kook de bonen in een uur gaar
Was de paprika goed en snijd doormidden en verwijder zaadlijsten
Leg de paprika met het velletje boven in een ovenschaal en giet een kleine scheutje olijfolie erover
Gril de paprika circa 30 minuten in de oven terwijl de bonen koken
Haal de paprika uit de schaal en doe een paar minuten in een afgesloten pan of schaal 
Verwijder de velletjes van de paprika
Pureer de bonen en paprika samen met de staafmixer
Verdeel in porties in diepvriesbakjes of -zakjes (maximaal 3 maanden te bewaren)

Eventueel kunnen ook gekookte aardappelen of tomaten worden toegevoegd
Voor de papa's en mama's kan bovenstaande met gekruid gehakt gegeten worden (zonder te pureren natuurlijk) als zoete chili con carne.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Denim walvis knuffel

Het is geen geheim dat ik dol ben op denim, net als mijn grote helden van Turbonegro. Onze 'master bedroom' is zelfs helemaal in denim uitgevoerd.

Toen ik deze denim walvis tegenkwam op Pinterest kwam hij dus op mijn wensenlijstje terecht. Met meerdere kapotte spijkerbroeken in mijn stoffenvoorraad kon ik snel aan de slag. Ik gebruikte het patroon van Allmyfriendsareflowers (nog eens wat anders dan 'dead' ;-) ) met de geschreven en gefotografeerde tutorial van de Finse Mevrouw Walvis /  Valaan Villapaita die het origineel bedacht.

Het kostte slecht drie uurtjes en een volle zak kussenvulling en toen was het nieuwe vriendje voor ons derde jongetje af.

Geboorte-traktatie!

9 maanden wachten, maar op 5 januari was hij daar dan eindelijk; onze zoon Lars. En natuurlijk mag dat gevierd worden. Omdat ik aanstaande maandag de collega's ga verrassen met een bezoekje heb ik een kleine traktatie gemaakt. Nee, geen standaard beschuit met muisje, maar soesjes met witte chocolade en muisjes. Smullen!







Dekentje voor uk

In juli 2013 (ja, ja, ik weet het) kocht ik nieuwe katoen voor een dekentje, nadat ik het jaar ervoor een dekentje haakte voor het ledikant van L.. Ik was nog niet zwanger van D. en baby nummer 3 zat nog niet eens in de planning, kun je voorstellen. Maar nu, met bij 37 weken zwangerschap heb ik toch het plan opgevat gehaakte dekentje af te maken voordat baby nummer 3 geboren wordt. En jawel, alle vierkantjes zijn gehaakt. Ze zitten zelfs al allemaal aan elkaar. Het is nu een kwestie van de draadjes wegwerken. En poeh, wat heb ik daar een hekel aan. Maar goed, het houdt me van de straat zullen we maar zeggen.